tirsdag 12. april 2011

Den gode frokosten.

14 dager har gått siden vi restartet livene våre. 14 dager der vi nok engang har fått bevist at kroppene vår stortrives med denne maten. Vekta har gått pent ned på oss begge; det vill si på Hansel har den rast ned!
Vi ligger på et nivå der vi skal ha mindre enn 20 karber om dagen, og de skal helst komme fra grønnsaker.
Dette har gått fint. Jeg har ikke vært sulten en dag!

Min eneste last er vel at jeg ikke helt klarer å kvitte meg med brødet, men jeg baker brød uten korn og mel. Mest egg og ost. Og det har veldig lite karber. Så da spiser jeg mine to skiver til frokost hver dag med god samvittighet.
Sammen med et par egg, godt med smør og litt annet smått og godt. Holder det meg mett i minst 5 timer.
En god og solid start på dagen.

Her er et eksempel på en typisk frokost-talerken.


Denne frokosten inneholder 2 striper bacon, 2 egg, en skje middagsrester fra dagen før, 2 skiver av mitt lavkarbobrød, majones, smør og tre skiver agurk. Et stort glass vann hører til, og gjerne en teakopp.
Jeg er også iferd med å vende meg til å ta en skje cocosolje extra virgin hver morgen.
Det smaker faktisk ganske godt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar