tirsdag 6. september 2011

Fake Potetsalat.



Etter et langt sommeropphold er jeg endelig tilbake igjen!

Jeg har bestemt at sommern ikke er slutt riktig ennå jeg da. Synes godt vi kan nyte noen fine kvelder forsatt i lykteskinn på verandaen eller i hagestuen med et pledd over skuldrene og litt sommerlig mat.

Så her kommer min beste falske Potetsalat. Veldig god som tilbehør til spekemat eller til pølser.
Eller hvorfor ikke til en bit røkt Makrell !
Den tåler godt en 2-3 dager i kjøleskapet så lag gjerne en stor porsjon.

1 middels blomkålhode
3 hardkokte egg
1/2 middels rødløk
2-3 sølvløk
2-3 sylteagurkskiver eller 1ss kapers
1pose majones
1/2 beger rømme
1 god ss dijonsenepp
Klippet gressløk
Litt lake fra agurken


Del blomkålen i små buketter, og kok de møre. Press ut alt vannet i et dørslag og la blomkålen bli kald.



Kok eggene. Avkjøl og grovhakk dem. Hakk løken og agurk. Bland dressing av majones,rømme,senepp og kansje en skvett agurklake om du vil.



Bland alt godt sammen og ha i finklippet gressløk. La salaten hvile kaldt til den skal spises.
Den blir bedre om den for trekke en stund.
Her har jeg servert den til et lite utvalg spekemat, eggerøre og litt grønt fra hagen.




4 kommentarer:

  1. Det så jammen godt ut. Den vil jeg prøve. Takk for at du deler oppskriften. :)

    SvarSlett
  2. Takk! :)
    Jeg har prøvd flere varianter, men denne ble den beste både på smak og konsistens synes jeg.

    SvarSlett
  3. Mmmm! Nam nam! Godt å ha deg tilbake! Håper på mange fine høstkvelder til deg :)

    SvarSlett
  4. Kan godt få fleire sommerkvelda :) Her høljar regnet ned... Må prøve potetsalaten din vertfall, kanskje den kan bringe tilbake litt sommerfølelse :)

    SvarSlett