tirsdag 21. juni 2011

Sennep og Basilikummarinert Kalkunfilet.


Jeg leter hele tiden etter måter å variere middagen på, og dette synes jeg ble nydelig vri på Kalkunfileten.
Det går sikkert like bra med Kylling, eller Svinefilet også. Kalkunfiletene er jo ganske store. Så jeg delte min i fire mindre deler. Det er ingenting i veien for å helesteke den, men da trenger den lenger tid i ovnen.



Du trenger 1 Kalkunfilet
4 ss finhkket Basilikum
4 ss Dijonsennep
Smør
Salt og Pepper

Finhakk Basilikum og bland i sennepen.



Del fileten i passe store stykker. Brun stykkene i panna på begge sider.
Ta de ut av panna og  smør sennepsblandingen over stykkene.
Legg dem i en ovnspanne, ildfast form. La de steke på 175g varmluft
i ca 20 minutter. Jeg laget Sellerifries som jeg vendte i en plastpose
 med 1/2 dl Rapsolje helte i en form og kryddret med paprika og pepper ...
satte den i ovnen samtidig med kalkunen, og de ble ferdige samtidig også.




Serverte en Rømmedip med paprika og tomat ved siden av.

2ss rømme
2 ss helmans majones
4-6 grovhakkede cherrytomater
2-3 grovhakkede paprikaringer
2ts paprikapulver
1 finhakket hvitløksfed
salt og pepper

Bland alt og la det stå og trekke kaldt en stund. Server dippen i en skål
ved siden av.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar