torsdag 26. april 2012

Kyllingpanne med bacon, løk og dijonsennep.



Åh! dette er så godt altså! 
Det ser kanskje litt grått og kjedelig ut, men tro meg!
 Det smaker helt nydelig!
Jeg skulle egentlig laget fylte kyllingrullader,
 men fikk ikke til å skjære tynne nok skiver av brystfileene.
Det hadde nok vært lurt å la dem ligge en stund i fryseren først.

Så da ble det kyllingpanne isteden da! Og det var minst like godt!
Hemmeligheten her er å steke løk og bacon på forhånd,
 og la løken bli brun og søt..
og baconet sprøtt og godt før du blander det sammen med kyllingen
. Det tar litt mer tid på denne måten, men det er bare så verdt det!



Du trenger:

2 kyllingfileter i strimler.
1 middels løk i skiver
1 pk baconskiver i biter
1-2 ss dijonsennep
3-4 dl ferdigblandet kyllingfond
2 dl creme fraishe
smør til steking
salt, pepper
masse hakket persille





Start med å kutte bacon i biter.
 Jeg liker best skivet bacon eller bacon i stykker. 
Synes ikke jeg får godt resultat av ferdig ternet bacon. 
Det er ikke fett nok rett og slett.
Skjær løken i skiver.
Og brun løk og bacon langsomt på middels varme.

Sett pannen tilside mens du steker den strimlede kyllingen.



Når kyllingen er brunet blander du i kyllingfond og dijonsennep.
 La fonden koke inn til halve.
Så tilsetter du bacon/løk blandingen og creme fraishen.
 Varm opp. Smak til med krydder og dryss over raust med persille.



Jeg serverte kyllingpannen med blomkål og brokkolimos
 tilsmakt med smør og litt revet ost.
Det var mildt og godt til den ganske salte kyllingpannen.

3 kommentarer:

  1. Dette både så og hørtes kjempegodt ut, tror jammen jeg skal servere dette på symøte i morgen ☺ Takk for mass inspirasjon som jeg finner i denne bloggen ☺

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Janne :)
    Håper det faller i smak!

    SvarSlett
  3. Det falt virkelig i smak og alle ønsket oppskriften, det er jo et godt tegn ☺

    SvarSlett